Řidičem auta v patnácti

Téměř každý mladý člověk už se nemůže dočkat svých osmnáctých narozenin. A nejen kvůli tomu, že bude definitivně dospělým, ale určitě také proto, že si konečně bude moci udělat řidičský průkaz.
· Ono se ale nemusí čekat až do těch osmnácti.
– Jestliže si mládežník udělá řidičák na malý motocykl, může si k němu přikoupit i auto.
– Pochopitelně, že to nebude běžný automobil.
mladý řidič
Ale určitě to bude stát za to. Automobil, který nemá vyšší rychlost než čtyřicet pět kilometrů za hodinu a výkon motoru do čtyř kilowatt, je považován právě za malou motorku. Váha auta nesmí překročit tři sta padesát kilogramů. Na našich silnicích už jsou takové vozy běžně k vidění.
· Vnitřek auta se příliš od klasických „dospělých“ aut příliš neliší.
· V čem však kupující pozná odlišnost hned, to je cena takového autíčka.
· Ačkoliv se nejedná o vůz s velkých výkonem, jeho cena bude mnohem vyšší nežli u velkých automobilů.
· Je to prostě něco navíc a za to se vždycky víc i platí.
Dalším problémem je bezpečný provoz takového vozítka.Jelikož se jedná o automobil „malého vzrůstu“, některé bezpečnostní prvky se do něho prostě nevešly. Před několika lety se provedl v Německu zajímavý test. Malý automobil nechali narazit do většího Twinga. Zatímco Twingo vyvázlo téměř nezraněno, malé auto dopadlo katastrofálně. Rozbité bylo téměř vše.
starý velorex

Legendární Velorex

Nápad vymyslet auto, na které by stačilo oprávnění jen na malé motocykly, rozhodně není nový. V sedmdesátých letech dvacátého století se na našich silnicích objevil legendární Velorex. Jelikož měl plátěnou střechu, také se mu přezdívalo hadraplán.
– Původně to mělo být auto vhodné především pro invalidy.
– Stalo se ale tak populárním, že si zahrálo i v několika filmech.
Pokud si ho pořídíte v současné době, musíte mít řidičský průkaz skupiny B1. Což znamená věk sedmnáct let.