Jak při nakupovaní přemýšlíme?

Ne každý při nákupe přemýšlí, a tak se stává, že při návštěvě obchodu si domů doneseme věci, co ale vůbec nepotřebujeme.

 

Proto se lidé dělí při nákupech na 3 skupiny zákazníků.

1.      Lidé. Kteří nakupují bezhlavě

2.      Lidé, co bezhlavě šetři při nakupovaní.

3.      Lidé, co nakupují s rozumem.

Pojďme si je tedy trochu rozebrat.

Lidé, kteří nakupují bezhlavě.

Jsou ti, kteří mají většinou neustále plny košík a kdyby se jich optáte nač jsou jim ti potraviny, tak vám to ani zodpovídají. Protože nakupují bezhlavě. Samozřejmě mají tam i základní potraviny ale také pak milion zbytečných potravin, které vůbec nepotřebují. Tento typ lidí, chodí na nákupy zpravidla každý, nebo každý druhý den. V podstatě své peníze utrácejí na věci, které vůbec nepotřebuji konzumovat a také se nezaměřuji ani na kvalitu, ani na kvantitu, prostě nakupují hlava-nehlava.

Kolik se toho nakoupilo

Lidé, co bezhlavě šetři při nakupovaní.

To jsou ti, který zase bezhlavé šetří při nakupovaní a radí se akcemi, slevami. Mysli si, že když přijedou do obchodu, v kterém aktuálně probíhá nějaká akce, tak v podstatě ušetřili peníze. Neustále šetřící člověk nakupuje v krčí, a neuvědomuje si jednu věc. Když někde ušetřil peníze, tak jich zase mine na něco jiného. Respektive ti peníze, které by relativně z daného nákupu ušetřil, si neodložil, jenom jich minul, takže v podstatě neušetřil nic. Akce nebo sleva slouží hlavně na to, aby si toho zákazník nakupil co nejvíc, ne aby ušetřil.  Zákazník tohoto typu velmi nehledí na kvalitu ale více na kvantitu no, a tak se často stává, že i když do obchodu šel se záměrem ušetřit, platí stále rovnalo, nebo i víc.

víme co potřebujeme

Poslední skupina lidi je ta, která nakupuje s rozumem a kvalitně.

Tyhle zákazníci jedů do obchodu s lístkem, aby věděli, co kupit mají. Dopředu se nachystají na to, co jim chybí doma. A pozor jeden velký rozdíl, je v tom že oni si dany produkt vezmu do ruky a přečtou si etiketu, která o něm říká víc. Tento zákazník ví, že obchod ponouká mnoho tovarů, které vlastně mít doma nemusí, protože se bez nich zaobejde. Ví, že kvalita potraviny se častě skrývá za složením jako za jeho cenou. Ví, že když je v týdnu 1 den svátek, tak si netřeba spravit zásobu na měsíc ale koupit si jen základní potraviny. Má přehled o tom, co mu doma chybí, a také se nenechá zlákat len akcemi nebo reklamami a nakupuje s přehledem, podle toho, co mu chuti ale je vhodné i pro jeho zdraví.

Takže prvý typ zákazníka nakupuje bez přemýšleni a mine při tom mnoho penězi a často to neprospívá ani jeho tělu.

Druhy typ zákazníka stále setři, a i když zdánlivě vypadá že ušetřil, mine častokrát více.

Třetí typ zákazníka nakupuje s přehledem, a i když koupi kvalitnější věci, nemine tolik peněz, protože nepotřebuje chodit každou chvíle do obchodu, nakolik má potraviny, které jeho tělu prospívají a nemá tak stály pocit hladu.

A tu je pár typů:

Nákupní lístek,

Naučte se číst etikety: Prve 3 látky v složeni jsou obsáhnutý v potravině nejvíce.

Nekupujte polotovary, budete po nich rychleji hladový.

Nakupte si jednotlivě suroviny a z nich si doma pak vařte.